21 Aralık 2016 Çarşamba

YENİ DOĞAN BEBEĞİNİZDEN BEKLENENLER


 Annelik bence bu dünyadaki en zor iş sanatı.Bir varlığın neler yapacağını az çok bilirsin.Ancak bebeklerde bu durum böyle değildir.Bugün yaptığını yarın yapmaz,kucakta durmaktan hoşlanırken bırakın diye bağırır,uyutursun ağlar,uyutmazsın kıyamet kopar.Kısacası benim gözümdeki en karmakarışık sistemdir bebekler.


 Tabi bu minik dünya harikası şey sizinse tüm tezler tepetaklak olur.Gözlerine baktığınız an anlarsınız neye,kime ihtiyacı olduğunu.Anlamalısınız da zaten.Annesiniz sonuçta ve 6.hissiniz değil yeri geldiğinde 36.hissinizle bile hissedebilmelisiniz ne istediklerini.

  Birde acemiliğin doruklarında olan annelerimizde olabilir.Aslında çokta doğal bir durum bence.Çünkü bende aynı şeylere korktum ve aynı tepkileri verdim.Benden sonrakilerin olanları normal karşılaması için de bu yazıyı yazıyorum.

 YENİDOĞAN BEBEĞİNİZDE ANORMAL SANDIĞIMIZ NORMALLİKLER

* SARILIK : Doğumdan itibaren başlayacak olan en büyük korkunuz sarılıktır.Acaba sarılık olurmu? Ya olurda ben farketmezsem?Doktor sarılık değil dedi ama bence kesin sarılık ? Gibi soruları sıralamayı bırakın.Arkadaşım doktorlar boşunamı onca yıl okumuşlar.Daha iyi biliyorsanız niye boşuna evde kendinizi ziyan ediyorsunuz ? Söylediklerine inanın ve içinizi rahat tutun.( Şunuda belirtmek istiyorum.Sarılığı geçsin diye sarı örtü örtmek hurafeden başka birşey değil.Öyle olsaydı sarılık tedavisinde mavi ışıkta değil sarı ışıkta tutarlardı 😃 Birde lütfen şekerli su vermeyin.Şeker bebekleriniz için çok teklikeli )

* KİLO KAYBI : Annelere göre her zaman toplu çocuk makbul çocuktur.Sağlığı her nedense ikinci plana atarız.Ama şunu unutmayın doğumdan sonra ilk bir hafta için bebek doğum ağırlığının % 10 unu kaybeder.İkinci hafta tekrardan kilo almaya başlar.Yine aynı şekilde bırakın doktorlar karar versin ve siz kimseye kulak asmadan anne sütüyle besleyin.Sağlıklı olmasımı daha önemli dışı dolu içi boş turşucuk olması mı ? 😃

* YASSI KAFA : Doğum anında bebeklerimizin henüz kemiksi yapıya dönüşmemiş olan kafaları değişik şekiller alabilir.Bu durum benim yeğenimdede olmuştu.Ve yanlarında stajerlik yaptığım ebeye gizliden bu durumu sormuştum 😃 Siz benim gibi panik yapmayın.Kesinlikle normal bir durum ve bir iki hafta içinde geçiyor,

*SAPSARI KAKA : Anne sütü emen bebeklerde olması beklenen kaka türüdür,

*SIK KAKA YAPMASI : Çok emdiği için çok kaka yapması kadar normal bir durum yok.Hemen ishal oldu diye evham yapmayın.10 kere bile altını değiştireceğiniz günler gelebilir,

*PİŞİK : Bebeklerine kıyamayan biz anneler için içler acısı bir durumdur.Ben kızımda sadece iki kere pişikle karşılaştım.Ve diş çıkarma dönemi olduğu için çok normaldi.Her alt değiştirmeden sonra mutlaka kurutun ve krem sürün.Kreminiz yoğun yağlı olsun.Ben göğüs ucu çatlak kremininde pişiğe çok faydasını gördüm.İçeriğinde lanolin bulunan kremlerden kullanmanızı özellikle tavsiye ederim.

*GÖZLERİ KAYABİLİR : Yenidoğan bebekler gözlerini kontrol edemezler.Bu durum ilerki aylarda normale girecektir,

*50 CM DEN UZAĞI GÖREMEZLER : Bana bakmıyor,görmüyormu acaba diye endişelenmeyin.Bebekler zaten yeni doğduğunda göremezler.Sadece 50 cm. e kadar olan ışığı farkederler

*DEĞİŞİK VE BURUŞUK CİLT : Kapalı alanda ve suyun içinde yaşadıklarını düşünürsek bu durum gayet normaldir.Zamanla cildi soyulup dökülcek ve yeni cilt rengine kavuşacaktır,

*UZUN TIRNAK : Bazı bebeklerimiz uzun tırnaklı doğar.Korkmanıza gerek yok.Eve götürüp hemen ona özel aletlerle tırnağını kesebilirsiniz 😃

*AĞLAMA : Altı temiz,karnı toksa,gaz sancısı yoksa birde hasta değilse bebekler pek ağlaz.Ama eğer sıcakta kalın,soğukta ince giydirirseniz bu nedenlede ağlayabilirler 😃

* ÇOK SIK HAPŞIRMASI : Burun ve solunum yollarını temizlemek için yaparlar,

* SÜREKLİ KUCAĞA ALINMAK : Dünyaya yeni gelmiş bebeklerinizin korkmaları ve sizin kucağınızda olmak istemeleri çok normal.Çünkü kalp atışlarınızı duyarak rahatlarlar.Bu onlara anne rahmini hissettirir.Aman kucağa alışmasın diye sürekli yatırmayın.Ben kızımla koala gibi gezdim 😃 Hatta öyle oturdum.Kızım sürekli kucağımda uyuyordu indirince ağlıyordu.Yine olsa yine aynısını yaparım.Onun o mis gibi kokusu herşeye değer 😃 Ayrıca bilimsel araştırmalara göre bebeklerin özgüvenide bu şekilde gelişiyormuş,

*EMERKEN UYUMA : Anne sütünün rahatlatıcı etkisi nedeniyle bebekler emerken uyurlar.Ayak topuklarından ve çenesinden hafifçe gıdıklayın,

*ANİ SIÇRAMALAR : Dış dünyaya uyum sağlamaya çalışan ailemizin minik bireyleri uyaranlara karşı aniden ürkebilirler.Kucağınıza alarak sakinleştirin,

* DÜZEN : Bebekler düzeni çok severler.Düzenli emzirin,düzenli uyutun,düzenli banyo yaptırın.Mutlaka gazınıda her yemekten sonra çıkarın.Düzenlerini bozduğunuzda ters tepki verebilirler.

* GÖZ ÇAPAKLANMASI : Hemen hemen her yenidoğan bebekte görülür.Sebebide eğer hasta değilse burun kanalının tıkanmasıdır.Çok ileri boyutta değilse yani gözleri açılmayacak kadar değilse evde tedavi edin.

  - Ilık suya temiz ve yumuşak mendili batırıp,hafifçe silin.
 - Her emzirdiğiniz de temiz parmağınıza süt damlatın.Bu sütü bebeginizin gözünün burna yakın kısmına damlatın.Anne sütü doğal antibiyotiktir.
 - Son olarak gözyaşı kanalına masaj yapın.Bu kanal gözün burna doğru olan iç kısmının hemen altındadır.Eğer tıkanıksa orada şişme hissedersiniz.Ellerinizi yıkayıp gözden buruna doğru, gözünün alt kısmına parmak uçlarınızla masaj yapın.Günde 6 kere ve 10 defa tekrar edin.

Şimdiden bebeğinizle birlikle mutlu günler diliyorum 😃

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋