6 Ocak 2017 Cuma

DOĞUM ÇANTASI NASIL HAZIRLANIR ?



   Beklediğiniz an geldi ve doğum sancılarınız başladı.Çantanızı alıp hastaneye gitmeye hazırlanırken " Acaba unuttuğum birsey varmı? Şunu da koydum mu ?" Gibi sorulardan sizi kurtaracak bir makale yazmaya karar verdim.
 

   ANNE İÇİN ÇANTA HAZIRLAMA ;
 
 *2 adet Gecelik ( doğum anında kolaylık sağlaması açısından elbise şeklinde olanlardan tercih edin.Geceliklerden birini doğumda diğerini dogum sonrası kullanabilirsiniz.Eğer normal doğum yapacaksanız arzuya göre doğum sonrası pijamada giyebilirsiniz)

 *Doğum tacı

 *Terlik

 *Parfüm

 *Makyaj seti ( kendinizi daha iyi hissetmeniz ve resimlerde daha güzel görünmeniz için kullanabilirsiniz.Tercih size kalmış 😃 )

 * Doğum sonrası kanamalarınız için hasta bezi

 * 1 adet nevresim takımı

 * 2 adet çorap

 * 2 adet camaşır (alt ve üst)

 *Saç tokası ( doğum anında o kadar bunalacaksınız ki kurtarıcınız toka olacak😃)

*2 adet temiz havlu

*Göğüs çatlak kremi ( kesinlikle bulunması gerekiyor )

* Şarj aleti

*10 adet Göğüs pedi

*Diş fırçası ve macun

*Tarak

*El aynası

*Selfie çubuğu ( kullanmak isteyenler için alternatif 😃)

*Krem ( Bakımına düşkün anneler için )


   BEBEK İÇİN ÇANTA HAZIRLAMA ;
 
*1 adet hastane çıkış seti

*2 adet zıbın takımı

*Eldiven

*Şapka

*Penye battaniye

*Yumoş battaniye 😃( hava şartlarına göre almayadabilirsiniz )

*Emzik ( kimi uzmanlar önermese de ben kızımda severek kullandım.Hatta ilk zamanlar almadı inatla verdim.Bebeğin emme refleksi çok kuvvetlidir.Emzirme olmadığı dönemlerde refleksinin devam etmesine yardımcı olduğunu düşünüyorum.Ayrıca hırçınlaşan bebeği sakinleştiriyor.Bir de ben çene kaslarını kuvvetlendirdiğine de inanıyorum.)

*3 adet çorap

*3 adet çıt çıtlı badi

*30 adet bebek bezi

*5 adet ağız mendili

*Islak mendil

*1 adet kağıt havlu

*Termometre

*Kundak bezi ( yenidoğan bebekler anne rahmini hatırlattığı için kundaklanmayı çok severler ) önceki yazımdan Dogru kundaklama nasıl yapılır ? Bakınız

*Pişik kremi

*Alt açma seti(Titiz bayanlar için çantaya eklenebilir 😃 ayrıca doğum sonrası bebeğinizi alt açma setinde de yatırabilirsiniz.Daha hoş bir görüntü oluyor)

*3 adet mama önlüğü ve biberon ( bebeğiniz emmek istemeyebilir her ihtimale karşı bunlarıda koyabilirsiniz )

*Bebek yağı

   DOĞUM ÇANTASI NE ZAMAN HAZIRLANIR?

   Doğum çantasını ne kadar erken hazırlarsanız o kadar iyi olur.Son dakikaya bırakmak hem hareketleriniz yavaşladığı için size zor gelir hemde acil durum olduğunda panik yaparsınız.Bu nedenle en geç bir ay öncesinden hazırlayıp evinizin en uygun köşesine koyun ve bebeğinizin gelmesini bekleyin 😃

  Kolay doğumlar diliyorum.Bebeğinizi sağlıkla kucagınıza alın.Tek nefeste doğurun inşallah 😃

                   (*_*) AMİNNN (*_*)





3 yorum:

  1. Cocuk olduktan sonra dogum yapacak olanların en cok sordugu soru 😄 Hastaneye temkinsiz, neredeyse hic birsey goturmeden gidip 4 gün yatan biri olarak bu konuda kitap bile yazabilirim ama ben sadece bebek icin gerekenleri soyluyorum. Ekonomik bir liste oluyor 😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaa :) Ya bana ne demeli. Ben biraz daha durayim hadi evde sanci cekeyim derken dogumum baslamis bile. Hemen iceriye aldilar. Dogum kiyafetim cantamda ama oradan alıp da giydirmek yerine kendileri yeni koyafey verdiler. Bide ay ne cok yakisti. Giyen güzel olunca diye takiliyolar 😀 ben kizimin eldiveni ile sapkasini bile koymayi unutmusum posete. Bide aylar öncesinden hazirlayip her gün kontrol ettigim halde 😀 ama seninki benimkinden betermis kuzum ya 😂

      Sil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋