30 Kasım 2017 Perşembe

Doğalgaz faturanızı düşürecek öneriler. Eviniz bu yöntemlerle daha sıcak olacak




    Düşmek bilmeyen doğalgaz fiyatları nedeniyle en doğal hakkımız olan doğalgaz bazıları için lüks olabiliyor malesef. Bazende yanlış kullanımlar nedeniyle fazla para ödemek zorunda kalabiliyoruz. Şimdi size bazılarını benim de aldığım basit bir kaç önlemden bahsedeceğim.

    İŞTE DOĞALGAZ FATURANIZI DÜŞÜRECEK ÖNERİLER ;




1) Petekleriniz için ısıfan kullanmak,




   Bu ısıfanlar sayesinde hem perdeleriniz kirlenmez hemde peteklerden çıkan ısı evinize dağılır.

2) Peteklerinizin arkasına ısı yalıtım levhası almak,


    Peteklerin arkasına yerleştireceğiniz bu levha ısının duvardan dış cepheye geçişini önler ve odaya hapseder.
 
3) Kruvaze perde yada kısa perde tercih etmek,


4) Petek ile mobilyalar arasında en az yarım metre boşluk bırakmak,


5) Kapı ve pencereye bant uygulamak,




    Özellikle kapı ve penceresi tadilat görmemiş evlerde oturanlar için faydalı bir uygulamadır. Sünger yapısı sayesinde buralardaki aralıklardan soğuk hava sızıntısını önler.

6) Odanın tavanına tavan kaplama taşı yaptırmak,



   Yaptıran kişiler %20 oranında doğalgazdan tasarruf yaptıklarını iddia ediyorlar.

7) Son katta oturuyorsanız çatıya izocam döşetmek,


    Bu gerçekten çok yararlı bir uygulama şekli. İçerideki sıcak havanın çatıdan çıkmasını engeller ve kaybolması gereken ısı %50 oranında evinizde kalır.

8) Kombi ve petek temizliğini düzenli aralıklarla yaptırmak,


     Kirlenen düzenekten su dönüşümü rahatlıkla sağlanamadığı için çalışan petekler odayı maximum seviyede ısıtamaz.

9) Su basıncını 1.5'un altına düşürmemek,


      Basınç düştüğü taktirde su geçişi zorlanır ve petekler ısınmaz.



    Şimdilik aktaracağım bilgiler bunlar. Bozulan havalar nedeniyle geçmeyen bir öksürüğünüz varsa BU YAZIMI ( ÖKSÜRÜĞE SON !!! ÇOCUKLARINIZI HASTALIKTAN KORUYACAK YÖNTEMLER) okumanızı tavsiye ederim.

    Bir de eskiden kış aylarında çocuklar leğenle yıkanırlardı. Espri dolu yazım olan LEĞENLE ÇİMME İMTİHANIMIZI okumak isterseniz de BURAYA tıklamanız yeterli. :)

Kişisel blog- Annesinin Prensesi 🌈

54 yorum:

  1. Ne güzel tavsiyeler canım , ama bizimki merkezi sistem :) yaksanda yakmasanda aynı parayı ödüyorsun😊😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ah herkes danimarkalarda merkezi sistemli evlerde yaşamıyor canım benim 😂😘

      Sil
    2. :))) bizim Türkiye’dede öyleydi canım 🙊😊

      Sil
    3. Bizim Türkiye'de neden böyle değil acaba farklı Türkiyedemiyiz 😀 tabi daha çok site ve tokilerde mevcut inegölde canım

      Sil
  2. Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Bu kış soğuk ama sıcak geçicek :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcaklık paranın şiddetine göre değişecek ama :) rica ederim

      Sil
    2. Bakalım neler neler olacak. Hayırlısı olsun diyelim :)

      Sil
  3. tavsiyeler için teşekkürler canım,havalar daha tam soğumadı sayılır bakalım kışın en sert günlerinde ne olacak doğal gaz faturaları:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonbaharın bitmesine bir kaç gün kaldı ondan sonra gelsin faturalar gitsin paralar :) biz bir de yağlı radyatör kullanıyoruz canım. Çifte vurgun oluyor yani. Allah dışarda kalanlara yardım etsin inşallah. Rica ederim 💕😘

      Sil
  4. Mevsim yavaştan soğumaya başladı ama benim bedenim daha kış sezonuna girmedi galiba. :D Yurtta hala pencereyi açıyoruz, evde ise kaloriferleri çok kısıkta açıyoruz. Fakat ben ilk tavsiyeye bayıldım. Hiç öyle ısıfanı diye bir şey duymamıştım. Bizim perdeler kısa zaten ama ileride değerlendirmek için aklımın bir köşesine koydum. :)

    Ellerinize sağlık, çok faydalı bir yazı olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa şu fazla fazla gelen ısından birazda ben alabilir miyim ? Bana baya bir çuval falan lazım kansızlıktan mıdır nedir bilmem ama elim ayağım buz buz 😀

      Teşekkür ederim canım siz gençsiniz sıcak kanlısınız ya ondandır bide 😀

      Sil
  5. Süper tavisyeler canım, herkese faydası olacak kesinlikle.. Allah dışarda kalanlara yardım etsin, soğuk günler geliyor.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay hadi inşallah işe yarar canım benim. Bir nebzede olsa hafifler belki doğalgazları. Ona verecekleri parayla başka bir ihtiyaçlarını karşılarlar.

      Amin canım benim Rabbim kimseyi soğukta ve sokakta bırakmasın. Sevgilerimle 💕

      Sil
  6. sormayın bizde bundan muzdariptik..ilk faturamız neredeys 1 milyar civarında idi..adeta şok olduk..😊 sonra şikayet mikayet falan derken fatura diğer aylarda daha düşük gelmeye başladı..😊 neyse doğalgaz kullanımı konusunda çok faydalı bilgiler bunlar,tavsiyelerinizi dikkate almaya çalışıcaz,elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1000 tl mi dediniz. Sudan ucuz. :) Bizimde 500 geliyor. Ama tabi ben bu söylediklerimin hepsini yaptıramıyorum kiracı olduğumuz için.

      İnşallah bir gün doğalgaz da su gibi ucuz olucak :) umutluyum ben. Tesekkürler

      Sil
    2. neyseki şu sıralar 30-50 lira civarına düşürdük..şikayet etmeseydik halimiz haraptı..😀

      Sil
    3. Bir maaşda oraya giderdi :) Allah yardim etsin valla herkese

      Sil
  7. kombiyi açmayarak tasarruf ediyorum :) Güzel öneriler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen kökten çözüm bulmuşsun 😀

      Sil
    2. karı koca çalışıyoruz zaten evi otel gibi kullanıyoruz arkadaşlarla dışarı çıkalım annemlere gidelim annenlere gidelim derken bir yatmadan yatmaya uğrayınca eve böyle oluyor :)

      Sil
    3. Canım çocuk olunca zor oluyor işte. Daha çok ısıtmak zorunda kalıyoruz. Eh bide çalışınca gerek kalmaz zaten. Evi mi ısıtcan dimi :) en iyisini yapıyorsun :)

      Sil
  8. Yıldım yemin ederim doğalgaz faturasından 400 tl nin altına düşmeyen bir doğalgaz faturam var benimde ev yalıtımlı sözde ama ben biraz fazla sıcak sevenlerdenim güzel tavsiyeler öpüyorum sizi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma ya bizimkide Esila olduğundan beri 500 tl nin altına düşmüyor. Bir inmedi gitti :) bizde sizi öpüyoruz kuzum 😘

      Sil
  9. Isifani ilk kez duydum yalniz.Almancasi ne ki giiiii bunun😁🤔Ne de guzel tavsiyeler olmus ozlemiko💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çince,özbekce,japonca falan desende bak almancasını hiç bilmiyorum canooom 😀

      Teşekkürler kuzucum 💕😘

      Sil
  10. güzel tavsiyeler İlerde kombili eve çıkarsak aklımda kalsın :) malum bizim ev sobalı :)Emeğine sağlık canım benim güzel yüreklim sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off ama o sobadada ne kestane pişer canım benim yaaa of of olsa da yesek 😀

      Her şy zamanı gelince olur inşallh özlemcim. Teşekkür ederim tatlım öpüyorum. Sevgilerimle 💕😘😘

      Sil
  11. teşekkürler çok faydalı bilgiler emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Muhteşem tavsiyeler 👌 Bu kış doğal gaz faturalarımızı sayende düşürebileceğiz 😊 Geçen kış 350 TL altında fatura gelmedi.Bakalım bu kış nasıl olacak 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 350 ye razıyım inan :) bizimde çok gelir bide her odayı yaksak naparız bilmem :) ama tabi yeni bina olunca daha çok ısınıyor. Eski binalar buz buz :) teşekkür ederim canm 💕😄

      Sil
  13. Faydalı tavsiyeler, ısıfanı merak ettim bilmediğim birşey araştırıp deneyeceğim, teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz kullanıyoruz :) dene bakalım beğencekmisin canım fiyatıda çok cazip hem :)💕

      Sil
  14. Harika tavsiyeler, faydalı bilgilerrr :) :) süpersin Özlem ablacımmm :) :) kalp kalp kalp :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa o senin harikalığın bir keremmm :) teşekkür ederim canım benim kalp kalp kalp bir de gözlerinde kalp emojiii 💕💕💕😍 haha 😀

      Sil
  15. Doğal gazlı bir evim olursa diye tavsiyelerinizi not alıyorum :) Paylaşım için teşekkürler, Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsa bir dert olmasa bir dert en iyisi merkezi sistem canım. Oda inşallah olur 😘 sevgilerimle 💕

      Sil
  16. Valla herşeye gelen zam doğalgazı da vurursa yandık ben şu ısı yalıtım levhalarını söylicem babama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söyle söyle bak bizde koyduk peteğin arkasına :) of ona zam buna zam yakında oksijene zam geldi hesaplı alın dicekler diye korkuyorum lady 😀

      Sil
    2. hahaha derler oksijen üretecek ağaçta kalmadı zaten :D

      Sil
    3. Çünkü hepsini kesip yerine avm ler yaptık 😀 aglancak halimize güldüm şuan 😀

      Sil
  17. Isı yalıtım levhaları süper ama işte kiracı iseniz yaptıramıyorsunuz.Isı fanı hiç duymamıştım.Çok mantıklı .Diğerlerinin bazılarını yapıyordum ama yeni öğrendiklerimde oldu.Dur bakalım faturam düşerse sana bişey ısmarlıyayım.Ne istersin ? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa bayılıyorum gönlü geniş misafirlerime 😀 oyuncak istiyorum haha ne kadar yüzsüz çıktım 😀

      Şaka bir yana inşallah düşer canım. Bu levha dışa yapılan değil peteğin arkasına koyuyorsun ki duvardan dışarı çıkmasın :)

      Isıfanda sevdim ben ya. Hem su hazneside oluyor odayı buharlandırmak için :) hadi bismillah de dene bakalım 😘

      Sil
  18. Bizimki de yerden ısıtma, mutlu mesut geçiniyoruz:)
    Öneriler iyiymiş, binaların yalıtımı en önemli konu bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ahh pnu bulsak öpüp geri yerine koycaz ama malesef :) bizimki hala yandan ısıtmalı.

      Şanslı gruptansınız. Kesinlikle yalıtım çok işe yarıyor. Ama izocam ve tavan taşı da öyle :) Allah muhtaç etmesin

      Sil
  19. Güzel tavsiyeler, odanın tavanına yapılanlar gerçekten çok işe yarıyor, tavsiyeler için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet akrabalarımdan yaptıranlar çok memnun gerçekten :) rica ederim

      Sil
  20. Ben yarım metre boşluk bıraksam salona biz.giremeyiz koltuklar başbaşa veriri oturur artık 😁😁😁 sığmazlar bile 😁😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amaç evin ısınması şekerim sen ısınmasanda olur haha 😀

      Sil
  21. Kızıma yazıyı gondereyim de okusun. :)

    YanıtlaSil
  22. bu ay 250tl doğalgaz faturası geldi :( bu yöntemlerden bir kaçını denicem teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birazda evle alakalı canm. Bizim ev eski bina ıstması daha zor oluyor. Yeni binalarr ve ara katlar daha cabuk ısnyor. Umarım düser ya her ay verilir mi o para :(

      Sil

OKUYUPTA YORUM YAZMAYANLARIN BURUNLARI AKSIN 😋